środa, 28 września 2016

Chiński wszędzie, atakuje z każdej strony



Dawno mnie tu nie było, cóż co tu dużo mówić: sesja, wakacje itp. itd. Jednak przerwa od blogowania nie oznacz przerwy od chińskiego. Wyobraźcie sobie, że od kilku miesięcy gdzie się nie ruszę tam chińskie znaki. Zaczęłam się zastanawiać czy to jakieś przeznaczenie czy efekt psychologiczny. Wiecie, kiedy coś dotyczy ciebie nagle zaczynasz to bardziej zauważać.  Co by nie było prawdą, fakty są faktami:


Wchodzę do sklepu AGD a tam na samym środku, na piedestale z drewnianej podkładki, niczym cesarz na tonie, stoi czajniczek z napisem   chá1,



Na moich ulubionych wodach toaletowych znaki,

Idę spokojnie wyrzucić śmiecie a tam ktoś obraz wywalił. Naturalnie są na nim chińskie znaki i żurawie. Wielki jak nie wiem co. Normalnie 中国 Zhōngguóna 100%,

Casualowo wchodzę do ciuchlandu i co widzę? Koszulkę z wielkim napisem LOVE,

Na Krecie skręcamy w boczną uliczkę a tam chińska knajpa z wielgachnym napisem 很好吃 hĕn hǎo chī3,

Wpadamy do znajomych na partyjkę Dixit a tam karty z mocno chińskimi wzorkami i inspiracjami,

Wchodzę do siostrzenicy a ona akurat przegląda jeja i co się wyświetla? Obrazek o chińskim pełen chińskich znaków,

W końcu, odpalam sobie najpozytywniejszą i najweselszą piosenkę, istny hit Internetu i co widzę? Znak  shān4 i to w duuuużej ilości,

Nie wspominając już o tym, że dziś nakładając koszulkę odkryłam na metce chińskie napisy.


To tylko część napotkanych przeze mnie chińskich prześladowców. Być może jest to wyższy level schińszczenia. Był taki moment że wszędzie, wszystko układało się w znaki. Zacieki na ścianie, pęknięcia na suficie a nawet trawa. był też etap że normalne litery wydawały nam się dziwne. Na przykład na łacinie Selene pokazywała nam książki z opracowaniami skrótów łacińskich. Gdy dostałam książkę w moje łapki to od razu zaczęłam kartkować ją i przeszukiwać gdzie tu jest rozpiska jakich znaków to dotyczy. Dopiero po dłuższej chwili dotarło do mnie że to nie ten język. Me gusta z kolei zakuwając do kolosa z angielskiego dłuższą chwilę zastanawiała się jak napisać jakieś tam słówko w znakach. Takie tam sino zboczenia.


1 herbata                                                                                                                                                                                                           2 Chiny
3 bardzo smaczne
4 góra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz